photo Opinii-1.png  photo Jurnalu.png

Saturday 15 June 2013

Eterna şi fascinanta dietă


De ceva vreme a venit peste noi o modă cumplită care mă indispune. Cum deschizi televizorul, unde nu apare câte un doctor care ne arată cum noi, românii, suntem nişte obezi şi nişte nesimţiţi, când vine vorba de mâncare.

Mie personal cel mai mult îmi plac „doctorii” aceia cu burtă de bere, fălci şi guşi, cărora li se taie răsuflarea dacă vorbesc prea mult. Ei ne spun cum noi nu avem pic de respect faţă de calorii, că ne batem joc de colesterol şi că, probabil, ne curge maioneză prin vene.

„Şi care e soluţia domn’ doctor?” „Simplu, cumpără tu cartea asta a mea în care eu o să te învăţ să mănânci sănătos şi în câteva luni fac din voi numai Brad Pitt-ţi şi Angeline”.


Mă rog, să schimbăm programul!

Dar ce avem noi aici? Nişte teleshopping! Şi ce ni se prezintă? Un aparat care te face mega sexy. Şi nu trebuie să îl foloseşti decât cinci minute pe zi, fără să faci niciun fel de efort fizic. Şi dacă o să cumperi în următoarele zece minute, primeşti cadou şi un set de cuţite cum nu a avut neam de neamul tău.

Să închidem televizorul!

Doamne fereşte să pui mână pe vreo revistă dedicată femeilor, că pici direct în depresie. Ce-o să găseşti acolo?… desigur alte diete şi sfaturi despre cum să nu mai arăţi ca o purcică.

Dacă intri pe Facebook, vezi direct check-in-urile la sală are prietenilor cu bun simţ şi băieţii pozaţi în oglindă cu telefonul arătându-şi muşchii.

Aşa începe o minunată obsesie bazată pe felul în care arătăm. Recunoaşte că te macină!

Pe mine a început să mă preocupe treaba asta când eram în liceu. Deh… clasă cu multe fete.

Deşi nu am fost niciodată grasă, au existat momente, mai ales după ce m-am mutat de acasă, când m-am rotunjit.

De-a dreptul  tragic e când proprii părinţi îţi atrag atenţia că deja e cazul să o laşi mai moale cu McDonalds-ul şi cu cipsurile. Ca şi cum eu nu îmi dădusem seama…

Ruşinată, dau repede fuga pe Google în căutare de reţete de slăbit simple şi rapide… şi, dacă tot merge prost netul, ia să fac eu vreo 20 de abdomene.

E clar, ăsta e momentul în care eu o să îmi schimb viaţa! De azi nu numai că o să mănânc sănătos, dar o să încep să citesc mai mult, o să reciclez mai cu atenţie şi o să fac şi muncă voluntară!


Şi toată motivaţia ţine vreo câteva zile când, moartă de foame şi de oboseală, după o zi lungă, ajung în supermarket.

De cum intru, mă simt de parcă aş fi personaj de desene animate. Pe un umăr am îngeraşul care vrea să trăiesc mult şi să mănânc sănătos, iar pe celălalt, este dracul care vrea să fiu obeză şi cu Nutella pe la gură.

- Hmm… iar broccoli?

- Nu mai, frate, nu se poate, o să mi se facă rău!

- Dar o salată?

- Eşti nebună? Azi nu ai mâncat decât un amărât de sandvici, pe la unu. Trebuie ceva mai consistent! Ouaaou! Dar ce e acolo? Pizza? Şi nu trebuie decât să o bagi la cuptor şi e gata în 20 de minute.

- Câte calorii are?

- 350 pe felie! Ce e 350? E mai nimic! Dacă mănânc 3 felii, e perfect. Uite că are şi legume… pizza cu vitamine!

Şi dintr-o dată mă trezesc că am mâncat toată pizza, şi nişte cipsuri şi nişte ciocolată, la desert. Şi am băut şi vreo 2 litri de Cola, ca să alunece mai bine mâncarea.

Las', nu-i nimic! De mâine încep dieta…

No comments:

Post a Comment